Filter op
Terug naar overzicht

Soep op Zondag #1: Aardappels, Cola en Garnalen

Alles over eten, door de YFM in één pan gegooid, gecureerd en gereduceerd tot een stevig pot soep om je bij op te warmen. Schuif aan!

Soep op Zondag: Ingredients

Lezen: Ingredients – Een boek met foto’s van de ingrediënten van 25 voedsel producten. Een beeld zegt meer dan duizend woorden. En dat geldt al helemaal voor ingewikkelde lijsten met ingrediënten.

Soep op Zondag: Aardappelfeest

Gaan: Het Aardappelfeest – Feestje, aardappels, en o.a. een programma met YFM’s eigen “eetertainer”, blogger en YFM Academie coördinator Wilbert. Op 17 oktober komen deze drie kruimige elementen bij elkaar in het mooie Hornhuizen, Groningen. #ikbeneenaardappel

Soep op Zondag: Buy the world a hope

Doen: Buy the world hope – I’d Like to Buy the World a Coke was een campagne van Coca Cola uit 1971. Het was een van de eerste grote, wereldwijde reclamecampagnes. De budgetten zijn er niet minder op geworden met de jaren. Met de Buy the world hope campagne wordt het frisdrankconcern aangespoord om het reclamebudget van één jaar te besteden aan de bescherming van de Amazone. Grote spelers in de industrie aansporen tot verandering, en dat met een lekker animatie filmpje, let’s hope it will work!

Soep op Zondag: Afgescheept

Kijken: Afgescheept – Een documentaire over garnalen uit vissersdorp Zoutkamp. In Nederland zijn er regels die bepalen waar en hoeveel er gevist mag worden. Goed voor de visstand en voor de biodiversiteit zou je denken. Maar hoe denken vissers daar eigenlijk over? Talenten Nina van Oostrum en Carlien Bootsma maakten daar een mooie documentaire over. Aan de hand van een portret van het idyllische vissersdorp Zoutkamp tonen ze de problemen in de sector vanuit het perspectief van de garnalenvissers.

Meer vis: Op 31 oktober organiseert de YFM het Food Filmfestival Den Haag, een dag over vis, met documentaires, workshop en de Grote Visshow.
Soep op Zondag: pita kaas

Dragen: Tastees – Het UN World Food Programma vroeg onder #arecipeforzerohunger om aandacht voor de strijd tegen ondervoeding, en dat hebben de makers van de Tastees gedaan. Zoals Toms One-for-One principe met schoenen, geeft Tastees voor elk T-shirt-met-gerecht-erop 4 euro aan het UN WFP. Lekker hoor, doe ons maar een Pita Kaas!

Ook in de soep? Mail je tip naar soepopzondag@youthfoodmovement.nl.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten